20 april 2016
Terug

Visum Turkije verlopen, wat nu?

Een e-visum voor Turkije is 180 dagen geldig en de datum van ingang is tevens de datum van het aanvragen van uw e-visum. Binnen deze 180 dagen mag u uiteraard meerdere malen op en neer naar Turkije, maximaal 90 dagen aaneengesloten.

Maar wat te doen wanneer uw e-visum is verlopen? Dan zit er niets anders op dan een nieuw visum aanvragen. Het is dan ook heel belangrijk dat u van te voren checkt hoe lang uw e-visum nog geldig is voordat u een reis boekt naar Turkije. En nog belangrijker is om dit op tijd te checken. Mocht uw visa niet meer geldig zijn, dan heeft u nog tijd genoeg om een nieuwe aan te vragen. Het is namelijk wel van belang dat u op reis gaat met een geldig visum waaraan een geldig paspoort is gekoppeld. Tijdens uw reis naar Turkije moet u dit paspoort dan ook bij u dragen en nog minstens zes maanden geldig zijn vanaf de datum dat u arriveert in Turkije.

Wanneer uw paspoort verloopt welke gekoppeld is aan uw e-visum, betekent dit automatisch dat uw e-visum ook verloopt. In dit geval dient u dan een nieuwe e-visum aan te vragen. Wanneer uw e-visum verlopen is, en u zou toch op reis gaan naar Turkije, dan komt u het land niet in. Dit geldt uiteraard ook voor uw paspoort, wanneer deze verlopen is, komt u Turkije ook niet binnen. Het is een kleine moeite om dit van te voren even goed na te kijken, en het kan u een hoop ellende besparen.

Is uw e-visum toch verlopen? Dan kunt u bij ons, eVisa Application Services, een nieuwe aanvraag indienen voor een bedrag van €25,-  Zorg er voor dat u alle gegevens goed invult, en controleer deze altijd zorgvuldig naderhand. Zo voorkomt u extra kosten wanneer de aanvraag opnieuw moet worden ingediend vanwege fouten op uw aanvraagformulier. Hou altijd uw paspoort en uw verblijfsgegevens in Turkije bij de hand.

Dan hoeft u tijdens het invullen van uw aanvraagformulier niet ook nog eens op zoek naar alle gegevens, omdat dat weer voor afleiding zorgt en er eerder fouten gemaakt worden. Fouten kunnen namelijk na het verwerken van uw aanvraag niet meer hersteld worden. U zult dan een nieuwe aanvraag moeten indienen. Wanneer wij een fout maken tijdens het verwerken van uw aanvraag, vragen wij uiteraard op onze kosten een nieuwe e-visum voor u aan. Het kan voorkomen dat uw aanvraag geweigerd wordt. Wanneer dit het geval is, zullen wij u dit via een e-mail laten weten en storten wij zo spoedig mogelijk het door u betaalde bedrag terug op uw rekening.

Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging via e-mail. In deze e-mail staat een referentienummer van vijf cijfers. Bewaar dit nummer goed, mocht u nog vragen hebben dan kunnen wij u met dit referentie nummer sneller helpen. 

Wij verwerken uw aanvraag zo snel mogelijk. Wanneer deze is goedgekeurd, ontvangt u binnen enkele uren uw e-visum op uw e-mail. Wij adviseren onze klanten altijd om deze uit te printen en bij u te dragen tijdens uw reis.