Aanvragen hoe werkt het?

Benodigdheden bij de aanvraag: Uw paspoort

Benodigdheden bij de betaling: bankpasje

U vult uw persoonsgegeven in op het aanvraagformulier. Als u de stappen heeft doorlopen, controleert u of uw gegevens correct zijn ingevuld. Hierna klikt u op de knop betalen. Als u voor meer reizigers een visum wilt aanvragen dan klikt u op de knop "reiziger toevoegen" en vult voor hen de gegevens in. Als u de formulieren ingevuld heeft klikt u op de knop "betalen". Nu komt u op de betaalpagina waar u uw keuze maakt uit een van de betalingsmogelijkheden en u maakt het bedrag over.

Als wij de gegevens hebben ontvangen vragen wij het visum direct voor u aan. Binnen 24 uur heeft u het e-visum in uw mail ontvangen, doorgaans ontvangt u het visum dezelfde dag nog in uw mail. U kunt dan het visum downloaden en uitprinten.

Het uitgeprinte visum moet u tonen als u Turkije binnenkomt. Op de luchthaven zal deze worden gecontroleerd op juistheid en geldigheid. Vandaar dat het erg belangrijk is dat alle gegevens die u invult op het aanvraagformulier precies overeenkomen met de gegevens op uw paspoort/ID kaart. De gegevens die u dient in te vullen zijn onder andere uw voornamen, achternaam, geboortedatum, adres en paspoortgegevens.

Als u niet goed weet wat u moet invullen bij een bepaalde vraag, dan kunt u met de muis op de (i) gaan staan voor extra instructies bij de vraag.

Wat zijn de paspoortvereisten om te kunnen reizen met het e-visum naar Turkije?

U heeft een Europese ID-kaart of paspoort nodig die nog minimaal 180 dagen geldig is op de aankomstdatum in Turkije. Dit heeft de Turkse overheid bepaald.

Wanneer kan ik het visum aanvragen?

U kunt maximaal 3 maanden voor de aankomstdatum een visum aanvragen. Wij adviseren u om uw e-Visum tenminste 48 uur voor vertrek aan te vragen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn visum op mijn email binnenkrijg?

Wij sturen u altijd binnen 24 uur na het indienen van uw aanvraag het visum naar uw email. Doorgaans ontvangt u het visum dezelfde dag nog (binnen enkele uren na het aanvragen) in uw mail. Indien u binnen 24 geen visum heeft ontvangen kunt u contact met ons opnemen. Als u uw persoonlijk referentienummer bij de hand houdt kunnen wij u zo snel mogelijk helpen. Uw persoonlijk referentienummer heeft u ontvangen in de bevestigingsmail.

Na de aanvraag heb ik nieuw paspoort gekregen, is mijn e-visum geldig bij mijn nieuwe paspoort?

Nee, als u na de aanvraagdatum van het visum een nieuw paspoort heeft gekregen dient u een nieuw visum aan te vragen. U kunt het e-visum niet overzetten naar een nieuw paspoort.

Mijn kind is opgenomen in mijn paspoort, moet ik voor mijn kind ook een apart e-visum aanvragen?

Ja, hiervoor gebruikt u een 2e aanvraagformulier op de aanvraagpagina. U klikt dan op de knop “reiziger toevoegen” in het overzicht.

Kan ik een visum voor iemand anders aanvragen?

Ja, indien u alle juiste gegevens heeft is een e-visum aanvragen voor iemand anders geen probleem. U kunt ook voor een groep e-visums aanvragen. U vult dan steeds opeenvolgend een nieuw formulier in en verzend de formulieren tegelijk als groep.

Ik heb een fout gemaakt bij het invullen waardoor de gegevens op mijn visum niet kloppen. Is mijn e-vigrsum geldig om te reizen naar Turkije?

Nee, het e-visum is ongeldig. U zult een nieuwe aanvraag moeten indienen en opnieuw moeten betalen.

Mijn visum aanvraag is afgewezen, wat nu?

U kunt uw visum dan aanvragen bij de Turkse ambassade of het Turkse consulaat, meestal komt het dan alsnog goed met uw visum.

Waar kan ik de status van mijn aanvraag opvragen?

Als u binnen 24 uur het visum nog niet heeft ontvangen op uw e-mail, kunt u contact met ons opnemen zowel telefonisch als per e-mail. Onze contactgegevens vindt u op de contactpagina. Als u uw persoonlijk referentienummer bij de hand houdt kunnen wij u zo snel mogelijk helpen. Uw persoonlijk referentienummer heeft u ontvangen in de bevestigingsmail.

Kan ik voor meerdere personen (gezelschap) het e-visum aanvragen?

Elk reisgenoot heeft een eigen visum nodig. U kunt wel met de gegevens van uw reisgenoten zelf direct het e-visum voor hen aanvragen bij ons. U vult dan meerdere aanvraagformulieren in en verzendt deze tegelijkertijd.

Al uw reisgenoten moeten wel burger zijn van het zelfde land. Tevens moeten de reisdocumenten van hetzelfde type zijn ( reguliere, officiële, diplomatieke)) en de datum van aankomst moet hetzelfde zijn.

Let op: bij een groepsaanvraag gaat de geldigheidsduur van het e-Visum in op de aankomstdatum. Al uw reisgenoten hoeven niet op dezelfde datum te arriveren in Turkije. De aankomstdatum kan elk reislid dus zelf bepalen.

Kan ik een spoedaanvraag indienen?

Ja, u kunt bij ons een spoedaanvraag indienen!

Dagelijks tussen 9.00uur en 17.00uur kunnen wij uw aanvraag met spoed verwerken . Hiervoor brengen wij geen extra kosten in rekening. U kunt ons bellen om aan te geven dat de aanvraag met spoed behandeld moet worden.

Ik heb mijn e-visum niet binnen 24 uur ontvangen, wat moet ik doen? U kunt ons bellen of mailen. Als u uw persoonlijke referentienummer bij de hand houdt kunnen wij u zo snel mogelijk helpen. Wij zullen dan achterhalen wat de reden hiervan is. 

In uw bevestigingsmail kunt u uw persoonlijke referentienummer terugvinden. Met dit nummer kunnen wij de status van uw aanvraag inzien.

Kan ik het e-visum ook per post ontvangen?

Ja, wij kunnen het e-visum u ook per post toezenden. Hiervoor wordt €3,- extra in rekening gebracht